Translate

mandag den 4. marts 2013

Utzon caféen anmeldelse


I går drog min kæreste og jeg ud i det dejlige solskinsvejr der var i Aalborg. Vi gik en lille tur og kunne ikke helt finde ud af hvor vi skulle få morgenmad/frokost henne. Vi endte på Utzon caféen som ligger på Aalborgs havnefront, så der var naturligvis en fantastisk udsigt til vand og blå himmel.
Da vi trådte ind i caféen vidste vi ikke om vi selv skulle finde et bord, dog kom tjeneren så og sagde vi selv måtte vælge et bord. Vi valgte det sidste bord som var ved vinduespartiet så vi kunne sidde ud til ''vandet''. Efter lidt for lang tid kom tjeneren med menukortene. Det skal lige siges at caféen slet ikke var fyldt og hun havde ikke vanvittigt travlt. Udvalget på menukortet var rigtig fint. Dog er det lige nu midlertidigt da det er to af byens restaurations ejere som forpagter det indtil en ny overtager til april. Jeg valgte en sandwich 85,- og en lille 0,2 frisk presset appelsin juice til 39,- (dyrt)!! Min kæreste valgte laks 95,- og en cola (kan ikke huske pris). Hun kom hurtigt ned med vores drikkevarer hvilket var fint. Min kærestes cola var flad, og derfor sagde han det stille og roligt til tjeneren da hun kom med maden. Der valgte hun så at blive sur. Hun kom godt nok med en ny, men det var tydeligt at hun var sur over det, og sagde at colaen var fra en flaske, som om det slet ikke kunne lade sig gøre at den var flad. Men flad var den, og det var da ikke hendes skyld hvilket jeg bliver irriteret over hun bliver sur og ødelægger vores spiseoplevelse. Men maden smagte heldigvis godt så det glemte vi efter et par bidder. 
Jeg synes stedet gjorde det godt i forhold til priser og beliggenhed. Jeg kom af med 214 i alt, hvilket er fint. Jeg var mæt og tilfreds da vi gik derfra så jeg vil godt anbefale stedet, lad os bare håbe tjeneren ikke tager enhver rettelse personligt. Husk nu derude, kunden har ALTID ret! Specielt i restaurations branchen.

Min strik er fra Won Hundred. Mit ur er fra Skagen. 

Jeg fik en kylling sandwich mmmm.
Sandwichen i detaljer: kylling i estragon marinade, æbleflæsk, bacon, sprøde salater, syltede radiser og lidt crunch i form af peberfrugt og gulerødder. Brødet er fra Penny lane (én af de to forpagtere) med en hjemmelavet grøn pesto.

Frisk presset appelsin juice.

Min kæreste fik varmrøget laks, det var også super lækkert.

Afslappende søndag i skønne omgivelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar