Translate

søndag den 28. december 2014

Restaurant TABU anmeldelse.

I går aftes besøgte jeg restaurant TABU, med to af mine skønne veninder. Restaurant TABU er Aalborg's 'new kids on the block', indenfor restaurations branchen. 
Jeg kan starte med at sige at de gør det rigtig godt. 

Min anmeldelse af restauranten vil berøre, maden, stemningen og servicen. 


Vi blev budt velkommen af Susanne som er indehaveren af restaurant TABU.
Vores tjener kom med menukort og forklarede hvordan det fungerede, og hvad de anbefalede portionsmæssigt. 
Derefter gik vi på opdagelse i deres spændende menukort, og fandt nogle yderst svære beslutninger, når man nu skulle vælge mellem ene lækre og spændende retter. 


Mine smukke gæster som fuldendte aftenen med det bedste selskab man kunne ønske sig. 


Efter vi fik bestilt vores tre retter, kom tjeneren med en lille appetizer - jeg kunne spise spandevis af det her

Vi fik serveret kammusling rørt med creme fraiche, citrus, dild og sprød surdej. 


TABU's hjemmelavet surdejsbrød med ramsløg smør, var simpelthen sublimt - man kunne sagtens smage kærligheden bag håndværket, af noget så simpelt som dette. 


Her serveres forreterne af både Susanne, og vores tjener, hvor der blev beskrevet hvad det var vi skulle til at indtage. 
Det er en vigtig detalje, især når det er indenfor det nye nordiske køkken. 





Min forret bestod af let tilberedt jomfruhummer med skilt økologisk kærnemælk, og timian blandt andet. 
Her var smagene særdeles vel tænkt og sammensat.
Tilberedningen var helt perfekt. 


Her ses jordskokkesuppen med nordjysk bacon chips, og en karseolie. 


Her ses hellefisken med agurker af forskellig tilberedning, smørristet rugbrød og dild.



Efter forreterne var vi yderst begejstret for at skulle smage næste ret. Vi havde alle tre bestilt grillet kalv, hvor jeg efter forretten ombestemte mig. Jeg besluttede mig for at bestille noget, jeg ikke umiddelbart kendte smagen af, nu når jeg var så begejstret for min forret holdte jeg mig i fiskezonen. 

For oven ser i stegte vesterhavstorsk kæber på en bund af blomkålspuré samt frisk snittede blomkål og en delikat skum som bandt hele retten sammen med noget syre. 




Her ser i grillet kalv fra himmerlandskvæg med rødbede, ribs og estragon. 


Vi fik serveret en kartoffelmos med rygeost, bacon og ramsløg som tilbehør, hvilket var helt fantastisk i smag og konsistens. 


Vi sad bagerst i restauranten med udsigt til køkkenet. 
Stemningen i restauranten er afslappet med en sofistikeret undertone, man føler sig rigtig godt tilpas. 
Denne dag var restauranten ikke helt fyldt, men det gjorde slet ingenting da atmosfæren var rigtig hyggelig. Vi følte ikke at vi skulle beherske os lydmæssigt, da der ikke var en echo af stemmer, som man kan opleve nogle steder når der er stille. 



Desuden er lyset også rigtig behageligt i restauranten jeg har kun positive ting at sige om selve atmosfæren. 


Her ser i min dessert bestående af selleri sorbet, hvidchokolade creme, brunet smør og sprøde dildchips. 

Jeg vil være helt ærlig og sige, da jeg så denne dessert var jeg meget tæt på at vælge den anden, da jeg synes selleri og brunet smør lød meget mærkeligt i en dessert.
 Men det vækkede jo min nysgerrighed og selvfølgelig skulle det prøves. Desserten var intet mindre end fantastisk! Konsistens og smagene var spot on, og det kan jeg stærkt anbefale til andre skeptikere som mig. 


Den anden dessert man kan vælge er bestående af æbler fra frugthaven sorbet, hasselnøddeskum og jordskokker. Denne var selvfølgelig også rigtig lækker, men måske lidt for syrlig efter min gæsts smag hvis man skulle sætte en finger på noget ;-). 


Men alt i alt kan jeg kun kraftigt insitere på at du besøger restaurant TABU, især hvis du vil prøve noget anderledes mad, lavet af de bedste råvarer, og sammensat af en kreativ samt meget dygtig kokkehjerne. 

Mellem d. 27 decemeber og 2. februar kan du bestille fra den menu jeg har spist af, derefter skifter den til noget nyt. 
Kom afsted og forkæl dine smagsløg. 

Restaurant Tabu

Vesterå 5
9000 Aalborg
CVR-nr: 35893504
Telefonnummer: 31 444 991
Email: info@ta-bu.dk

Åbningstider

Mandag – onsdag 17.00 – 23.00
Torsdag – Lørdag 17.00 – 24.00




Ingen kommentarer:

Send en kommentar